Free wifi & Free e-books on Metro Stations in NYC

new-york-108Esperar que arribi el metro a New York pot arribar a ser desesperant. A Barcelona estem acostumats a què els combois passin cada 2 o 3 minuts, 10 en dies festius, però en aquesta ciutat esperes una mitjana de 6 minuts a què passi el teu. 6, 8 i fins a 15 minuts són temps normals d’espera, i això quan tot va bé, perquè sinó pots estar-t’hi molta més estona.

És d’agrair, doncs, que moltes estacions ofereixin wifi gratuït, a càrrec de la Metropolitan Transportation Authority, la TMB novayorquesa. Però la cosa encara és més interessant perquè, gràcies a un acord amb Penguin Random House podem llegir de manera gratuïta també lectures curtes, contes o capítols de llibres del seu catàleg. Estem davant de les Subway Readings.

img_0222La cosa va de la següent manera: per tal d’estimular l’ús del servei gratuït de wifi a les estacions, la MTA s’empesca un acord de 8 setmanes amb una de les grans editorials del món i aquesta accedeix a posar a l’abast dels usuaris del metro els seus fons. Cost per als usuaris: cap ni un.

Què hi podem trobar?

Les lectures estan ordenades seguint dos criteris: els gèneres (un sistema d’organització clàssic de les obres) i el temps de què disposa la persona per llegir (lectures de 10, 20 o 30 minuts). El catàleg està format per 200 títols diferents, 62 dels quals adreçats al públic infantil i adolescent. De fet, els adolescents són un dels col·lectius prioritaris del servei ja que estan permanentment enganxats als mòbils i les tauletes (bé, aquí tothom ho està) i Penguin creu haver trobat la manera de fer nous lectors. Tan de bo sigui així!

img_0226-1

Si trobem una lectura que ens agrada, hi accedim i podem llegir durant el nostre trajecte d’una punta a l’altra de la ciutat, tant si disposem de connexió a la xarxa o no.

img_0225

Aquesta iniciativa és una còpia de la promoció que va fer Penguin al metro de Londres l’any passat en motiu del 80è aniversari de l’editorial.

I què en treu Penguin de tot això? D’una banda, promociona el seu catàleg i estimula les ventes. Les obres més llargues no les podem llegir senceres però les podem comprar al moment a través de la mateixa plataforma; i d’una altra, obté informació sobre els hàbits lectors dels usuaris del metro i de la manera amb què interactuen amb els llibres. Més informació sobre el comportament dels usuaris que els permet millorar els seus productes i fer-los més atractius.

Sí, hi ha la indústria al darrera però que els gestors del metro pensin que la millor manera de promoure l’ús de la wifi sigui oferint llibres-e gratuïts, no us sembla brillant? En tot cas, ens dóna una idea del reconeixement social de la lectura a New York.

Podríem fer un bibliometro a Barcelona!

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s